Indiana Jones Csepelen

Neoprimitív / Írások (816 katt) Erdős Sándor
  2022.08.18.

– Hogy az a veszett füstifecske csípje meg! – eresztett meg egy káromkodást Ifjabb dr. Henry Walton Jones, ismertebb nevén Indiana Jones, vagy röviden Indy, miközben hiába keresgélte ikonikus ostorát a XXI. kerületi kis garzonban, ahol jelenleg élt.

Sokakban, joggal, felvetődött a kérdés, miképpen kerülhetett a bálványozott hős Csepel szép szigetének ezen elhagyatott zugába. Nos a válasz elég prózai. Miután az USA már nem tartogatott számára újabb kihívásokat, így vendégprofesszorként tanított szép hazánk Régészeti Egyetemének Pajszerológiai tanszékén. Magyarországon találat meg azokat a kihívásokat, amiket az USA egyetemein már nem talált meg.

A mai kaland, amire készült, már erősen megviselte az idegeit. Hónapok óta kutatott egy szinte misztikus kincs után hiába, de érzései szerint ma talán sikerrel járhat. Még a frigyláda felkutatása sem emésztette fel annyi energiáját és tette próbára találékonyságát, mint mai kalandja tárgya. Végre korbácsát is megtalálta a sraphelt sütőjében, ahová az este tette száradni, miután beleejtette a WC csészéjébe. Fejébe csapta kalapját és belevetette magát az ismeretlenbe.

– A lakbért ne felejtse! – kiabált utána Durci Frigyes, a házmester, miközben a lépcsőn haladt lefelé a célja felé. Nem is vett tudomást a felszólításról, de azért megszaporázta a lépteit és kilépett a Pitypang utcai bérház előtti térre.

Félmeztelen gyerekek futottak a betonon egy erősen megviselt labda után, miközben Indy a buszmegálló felé tartott. A közösségi közlekedést vette legszívesebben igénybe, miután múlt héten Tóth őrmester, a körzetis megbüntette gyorshajtásért, mert a lovával nagy tempóban igyekezett a kincs nyomába, miután a szomszéd Gazsi remek információkkal szolgált a hollétéről. Persze Gazsi átverte, amit ezer forintja bánt. A szíve a torkában dobogott miközben célja felé zötykölődött a buszon. Talán ma sikerül megszereznie, gondolta miközben a verejtéket törölgette a homlokáról.

Az ütött-kopott bérház régen talán mutatós homlokzatára felpillantva Indy érezte, itt az idő. Belépett az ajtón és polcok között araszolva csillogó szemmel nézett az egyik tárolóra. Ott volt. Aranysárgán csillogott a félhomályban. Végre megtalálta!

Mindjárt két egyliteres napraforgó olaj csillogott a kisbolt egyik polcán, mely felé Indy áhítattal nyúlt.

Előző oldal Erdős Sándor