Stian Skald: A lelkek kútja

Fantasy / Könyvajánló (434 katt) Kapitány
  2022.04.24.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2022/4 számában.

Nemrég néhány napot itthon töltöttem szabadságon, így végre volt időm egyik kedvenc témámmal, a fantasyval is foglalkozni. Így más művek olvasgatása mellett sorra került Stian Skald: A lelkek kútja című könyve is.

A Lelkek kútja egy több kötetből álló sorozat második része, az első részről, melynek címe „Az elveszett Aranyváros keresése”, régebben már írtam egy rövid ismertetőt.

A második kötet is az Underground Kiadónál jelent meg, 2020-ban. A hátoldalon olvasható szöveg szerint:

Fortélyos Maugis és társai a mágikus kapun átkelve egy idegen földrészen találják magukat. Ez Zengoraz, a hét sziget világa, mely mintha csupán kifordított mása lenne otthonuknak. Dacolva a rájuk törő veszedelmekkel, a csapat akaratlanul is belekeveredik a szigetlakók közt dúló különös háborúba.

Maugis hamarosan ráébred, hogy az Aranyváros utáni kutatásuk immár többről szól egyszerű kincsvadászatnál, és döntéseik két világ sorsára lehetnek kihatással. De mit is tehetne egy varázslótanonc, aki még nem teljesen ura saját hatalmának?

Az előző rész végén a történet szereplői átléptek egy mágikus kapun, melyen keresztül egy másik világba, Zengorazba jutottak. Ebben a kötetben megtudhatjuk, hogy mi található a kapun túl... Hőseink trogloditákkal, egy gyanúsan viselkedő gnómmal és nem éppen bizalomgerjesztő háziszörnyetegével, meg mindenféle egyéb szörnyekkel futnak össze, míg jó pár kellemetlen kaland után eljutnak egy földmélyi városba, ahol nem fogadják őket valami kitörő lelkesedéssel. Ha szeretnétek megtudni, hogy mi történt Maugissal és társaival, olvassátok el a könyvet, ami most sem ér véget: a 169. oldalon egy újabb mágikus kapu-jelenettel megszakad a történet, nyitva hagyva a folytatás lehetőségét.

Összegzésül: ajánlom Stian Skald második könyvét is a fantasyt kedvelő olvasóknak. Klasszikus kard és boszorkányság: pont az, ami az én személyes kedvencem. Annyit azért megjegyeznék – némi építő kritikai éllel –, hogy szerintem sok olyan jó ötlet található a könyvben, amely megért volna egy bővebb kifejtést. Igaz, így jóval nagyobb lett volna a terjedelem, de azt is szívesen elolvastam volna.

Remélem, hogy lesz még további folytatás, amelyben majd megtudhatjuk, hogy hogyan folytatódik Maugis története. Az író Facebook oldalán már mások is követelték a folytatást, és ígéretet kaptunk, hogy hamarosan jön a következő rész. Úgy legyen :-)

Stian Skald írói oldala a Facebookon:

https://www.facebook.com/StianSkald/

A könyv oldala az Underground Kiadó honlapján:

https://undergroundbolt.hu/termek/a-lelkek-kutja/

Előző oldal Kapitány