Több mint egy családi kalandozás

Külvilág / Mozijegy (596 katt) Mortelhun
  2022.03.14.

Szóval Az Adam-projekt. Hol is kezdjem? Ryan Reynolds és Mark Ruffalo neve arra mindenképpen garancia volt számomra, hogy egy fogyasztható mozit kapok a Netflix előfizetésemért cserébe. Ha jót nem is, de fogyaszthatót, amennyiben nincs szerencsém, ha szerencsém van, akkor meg egy hub@zdmeg mozit. Aztán látván a film előzetesét, azt is garanciálisnak éreztem, hogy egy könnyed, sci-fivel átszőtt, családi mozidélután részese lehetek majd, amelyet szolidan átsző a CGI, ami nekem annyira nem barátom. Szóval Ryan és Mark pipa, az időutazós téma egyébként is királyság, szóval ez is pipa. Van benne gyerek és kutya, halivúd ősi fűszerei, szóval a cukiságfaktor is pipa. Egyszóval készültem egy humorral sűrűn átszőtt, időutazós, családi mozidélutánra a Netflixszel.

Ám, amit kaptam, az arcon ütött. Amikor vége lett a filmnek, többször is át kellett magamban pörgetnem, hogy mi is az, amit én láttam. Mert bizony engem átvertek, megtévesztettek és megvezettek. És ennek a legritkább esetben örül az ember, most viszont hálás voltam érte. Bizony egy elég komoly témát járt körbe a film akarva, akaratlanul, de szerintem akarva, méghozzá az apa – fiú, vagyis az apa gyermek viszonyt, azt, hogy SPOILER!!!!! miként lehet feldolgozni egyrészt egy apa elvesztését, illetve, hogy miként lehet feldolgozni egy férj elvesztését, és ezzel talpon maradni úgy, hogy a család ne essen szét teljesen. Találkozás ifjonti önmagaddal, akiről azt hitted, tökéletlen és te lettél a kiteljesedés, ugyanakkor rájönni, hogy bizony az az éned semmivel nem rosszabb a mostaninál, tanulhatsz tőle, segíthet tisztábban látni, holott ezt te érezted feladatodnak, hogy átadd neki. Két fél ad ki aztán egy teljes egészet, miközben az apa, akit hiánynak éreztél az évek alatt, kiderül, többet is adott életében, mint amit te hittél. Volt egy pillanat, amikor apa nélkül felnövő, három gyermekes apaként a könnyeimet nyeltem. Hogy mit adtak nekünk a rómaiak, csak sejtem, de hogy mit adott nekem ez a film, azt tudom. Könnyed, egész estés mozit az elején, morális útbaigazítást és támaszt a végén. A színészi játék nekem nagyon átjött, a sztori bár közepes, de ahogy kinyílik a történet, látni, sokkal többről szólt, mint a sztorivonal, ami mentén halad.

Előző oldal Mortelhun
Vélemények a műről (eddig 1 db)