Witchville (2010)

Külvilág / Mozijegy (1461 katt) Drah
  2011.05.13.

Megmondom őszintén, hiányolom a jó kis fantasy filmeket, amiktől úgy hemzsegett a 80-as évek és a 90 évek eleje, meg némileg a közepe is. Bár azért manapság is felüti a fejét néhány fantasy jellegű alkotás, amik között akad jobb, újszerűbb és sablonnal teli látványorgia is. A Witchville valahol a kettő között mozog.

Érdemes leszögezni az elején, hogy ez az alkotás a SyFy csatorna megrendelésére készült, mert máshol van igény olyan tv adókra, amik szinte csak sci-fi, fantasy és horror filmeket, sorozatokat sugároznak. Nálunk sajnos nincs remény, hogy hasonlóra esély lehessen. De még bármit hozhat a jövő, korai lenne az egészet gyászolni.

Visszatérve a jelen cikkben tárgyalt filmre. A története roppant egyszerű, a 2 forgatókönyv író eddigi munkáját figyelembe véve ez nem is csoda, többnyire csak TV-s produkciókban vettek részt. Van egy főhősünk, Malachy, akinek az apja egy bizonyos Dragonoff - a birodalom elődjét meg biztos Dragononnak hívták - nevezetű királyság nem nagyon kedvelt királya. Ha ez nem lenne elég, egy szem fiát még száműzte is a birodalomból, ami nem lehet túl nagy, ha a határvidék alig 2 napi lovaglásra van.

Malachy nincs egyedül, hű barátja, Jason vele van. Gondtalanul tengetik életüket egészen addig, míg fel nem bukkan Erik, Jason bátyja, a király hű embere. Malachynak sürgősen vissza kell térnie, de mint kiderül, már késő. Az apa halott, így a száműzött fiú lesz az új uralkodó. Egen ám, de a királysággal gondok vannak, ugyanis nincs élelem. A termés elpusztul valami rejtélyes kórság miatt, a nép pedig nyomorog, szóval Malachynak adva a feladat: véget kell vetnie az embereket sújtó, megmagyarázhatatlan járványnak, átoknak, akárminek.

Ekkor jön a segítség Kramer képében, aki egy boszorkányvadász. Megmondja frankón, hogy boszorkányok márpedig vannak, és ők az egész nyomorúságnak az okozói. De csak egyikük jelent igazán komoly veszélyt, A Vörös Királynő. Ha ő nincs, minden megoldódik. Némi hitetlenkedés, aztán a nagy felismerés, hogy ez a varázsló szerzet mégsem beszél akkora hülyeséget, így felkerekednek, hogy végezzenek a boszorkányok vezérével. Harcok, szövetségesek, halálozások, aztán némi csavaros fordulat, ami azért előre sejthető.

Röviden ennyi a történet, amit persze egy mondatban is meg lehetett volna fogalmazni, de annyira nem rossz a film, hogy egyetlen mondattal legyen elintézve. Tulajdonképpen jó kis szerepjáték sztori is lehet az egész. A film kivitelezése viszont felemás. Kis költségvetésű, ez látszik rajta, ennek ellenére sikerült néhány látványosabb jelenetet összehozni, a ruhák és fegyverek pedig teljesen korrektek. A szereplők már kevésbé. Van néhány ismertebb arc közöttük, mint a Malachyt alakító Luke Goss, aki a Penge 2-ből (Nomak), a Pokolfajzat 2-ből (Nuada herceg), a Tekken-ből (Steve Fox) vagy éppen a Halálfutam 2-ből (Carl ’Luce’ Lucas) lehet ismerős. De szerepelni fog A Whiskey-s Rabló című filmben is, ami egen, a mi whiskey-s rablónkról készül és még idén látható lesz. De ismerős lehet A Vörös Királynőt alakító Sarah Douglas (Conan 2, Superman 1-2), az Eriket megtestesítő Andrew Pleavin (300, Visszatérés a Kísértet-hegyre, Vér: Az utolsó vámpír), a Jasont játszó Ed Speleers (Eragon) és végül a szépséges Jozefa, alias MyAnna Buring (Alkonyat: Hajnalhasadás 1-2, A barlang 1-2).

Ennek ellenére erőteljesen B kategóriás a film, mert eme színészek már-már átlagon aluli alakítást nyújtanak, akárcsak az összes többi szereplő. Viszont mégis azt mondom, hogy egyszer azért érdemes megnézni. Főleg egy fantasy kedvelőnek.

Előző oldal Drah