Tanítvány

A jövő útjai / Star Wars (739 katt) Athor R. Chynewa
  2019.05.06.

A szél forró homokot sodort be a barlangba, ahogy a barna kámzsás alak félrehajtotta a bejáratot takaró ponyvát. Odabent sötétség, fullasztó meleg, és valami nyugodt, ősi gonosz érzete lapult. A jedi tudta, hogy jó helyen jár, megtalálta végre azt, akit keresett. Megfontolt mozdulattal a kezébe vette fénykardját, és aktiválta. A barlangban zöldes fény kelt életre.

- Mutasd magad, Darth!

Valami mozdult az éteri fényben, az árnyékok életre keltek. Egy fekete kámzsás alak körvonalazódott a kutató tekintet előtt, a kámzsa alatt zöld szempár villant.

- Megtisztelő, hogy ezen a néven szólítasz.
- Nem állt szándékomban semmiféle tiszteletet mutatni feléd, kövület! Csupán azért jöttem, hogy letartóztassalak, vagy ha másként nem megy, kivégezzelek, itt és most!
- Botor szavak ezek valakitől, aki egy olyan Rendet követ, mely annyit ért az Erő misztikumából, mint egy homoksiklóra turbólézerrel lövöldöző kalóz...
- Ne próbálj meg csavaros szavaiddal elbizonytalanítani, Sith! Add meg magad, le vagy tartóztatva!

A jedi fenyegetően maga elé emelte fegyverét, a zöld fényben tökéletesen láthatta, hogy a földön ülő férfi ölében ott hever a kikapcsolt fénykard. Kialakítása tradicionális, talán Dooku gróf fegyverére hajazott leginkább.

- Add át a fegyvered, vagy véged!
- Hidd el nekem, fiatal barátom, nincs szükségem a kardra ahhoz, hogy megöljelek. Mondanám, hogy menekülj, amíg teheted... de tudom, hogy nem ezt fogod tenni. Így tudom, hogy az a jedi, aki ma ide bejött, meg fog halni.
A jedi elbizonytalanodott, de ez hangján egy pillanatra sem érződött.
- Ez a végső válaszod, "nagyúr"? - Hangjába jó adag gúnyt csempészett, ahogy felvette a klasszikus Makashi vívóstílus második alapállását.

A Sith most először nézett rá. Magában felmérte ellenfele testtartását, és ösztönösen kiválasztotta a legmegfelelőbb ellenszerét a stílusnak. Persze, már jól tudta, hogy a fénykardra ezúttal nem lesz szüksége.

- Tudod, miért vesztettetek mindig, és miért fogtok ezután is? - szólalt meg társalkodó hangnemben.
- De hiszen nyertünk! A császárod halott!
- Azért, mert igazából nem értitek ez Erő valódi mivoltát.
A sith, baljában a kardját markolva lassan felállt, és ügyet sem vetve a jedi közbevetésére, folytatta.
- Vajon ki és mikor volt az az együgyű jedi, aki kitalálta azt, hogy az Erő lényege, a valódi fokmérője az, hogy milyen nehéz tárgyat tud vele felemelni?

A jedi elveszítette a türelmét, és támadásba lendült. Tökéletes mozdulataival zölden izzó vonalakat hasított a térbe, ellenfelének meg kellett volna halnia, minden józan számítás szerint. Viszont mégsem ez történt; a vágások tökéletesek voltak, épp csak... a célpont nem volt soha ott, ahol lennie kellett volna. A sith észvesztő hajlékonysággal és gyorsasággal tért ki minden egyes vágás elől, s szavai egy pillanatra sem akadtak el.

- Nem, barátom, nem ez az Erő igazi mércéje. Sokkal inkább a precizitás. Ha elég ideig élnél, amire sajnos egyre kevesebb esélyed, talán megértenéd.

Szúrás követ vágást, fordulatot, atletikus ugrássorozatot, ám a fekete kámzsás alak még mindig sértetlen, és a kardja sem villant fel.

- A precizitás. Annak a képessége, hogy megragadj egy apró, jelentéktelen dolgot, és megváltoztasd az állapotát az őt körülvevő tér nagy örömére. Nézzük például ezt!

A fekete férfi egy valószínűtlen támadó mozdulatot tett, mutató és hüvelykujjúval a jedi felé bökött. A következő pillanatban halk pukkanás hallatszott, és a jedi bal szemébe jeges fájdalom hasított. Sikoltva kapott véresen tátongó szemüregéhez, pár pillanatig föl sem tudta fogni, hogy a sith felrobbantotta a szemgolyóját. Kardja a hideg kőre hullott, és kikapcsolt.

A fekete kámzsás férfi elégedetten engedte le a karját. Mosolyogva lépett a földre rogyott férfihez, közben aktiválta vérvörös fénykardját. A barlangban mindent elárasztott a baljóslatú fény.

- Látod, milyen egyszerű? A precizitás! Nem kell hatalmas köveket megmozgatni, hogy agyonüsselek vele, nem. Csupán a megfelelő pontokat kell megcélozni. Vegyük például a csontozatot... - egy laza újmozdulat, halk reccsenés, és a jedi újra felkiáltott. - Ez a bal lábszárcsontod volt. De ugyanilyen egyszerűséggel eltörhetem a jobb lábszárcsontot, a bal medencédet, a jobb kézfejed apró kis csontocskáit, vagy akár az arccsontodat is. - Ujj lendít, reccsenés, sikoly, ujj lendít, reccsenés, sikoly, reccsenés, sikoly, reccsenés, sikoly.
- Látod már? Nincs szükség hatalmas tömeget megmozgató erőre. Elég, ha pontosan tudod, mi az a kis tömeg, amit mozgatni akarsz!
- De... ez lehetetlen! - lihegett a jedi elhalóan. - Az Erő nem képes ilyesmire!
- Tévedsz, barátom! A jedik nem képesek ilyesmire! Mert vakok, és megbénítja őket saját tudatlanságuk!
A zöld penge váratlanul aktiválódott, és a jedi ép baljába röppent.
- Még nem győztél, Első Darth! - Hangja a fájdalomtól elcsuklott, de mégis megpróbált talpra vergődni.
A sith sajnálkozva nézte.
- Még mindig nem érted, igaz? Precizitás! - Apró újmozdulat, és a jedi zöld fénykardja szikrákat hányva összehorpadt, mint egy alumíniumhordó a legmélyebb óceán fenekén. A zöld fény kialudt, és a kard a jedi elerőtlenedő ujjai közül a sith felé lebegett. A szemével egyvonalban aztán megállt, és szépen lassan apró darabokra bomlott, minden egyes alkatrész elvált társaitól a figyelő szemek kereszttüzében. Végül felbukkant az is, amit keresett, egy zöld jedikristály.

- Mondom neked, a precizitáshoz nem feltétlenül szükséges a hatalmas Erő. - A kristály a jedi vérben úszó arca elé lebegett, az megpróbált erőtlenül érte nyúlni. Kétségbeesése igazi nyalánkság volt a sith-nek.
- Viszont, ha a precizitáshoz Erő párosul... - A zöld kristály felvillant, majd apró szilánkokra robbant -, bármire képes lehetsz!
- Ezt nem teheted! - nyögte a megnyomorított férfi. - Ez a sötétség nem maradhat sokáig rejtve a jedik elől, Darth!
- Nevezz végre a nevemen, te szerencsétlen korcs! Darth Bane vagyok, és ne hidd, hogy nevetséges mestereid valaha is megtalálhatnak! Öregebb vagyok, mint ti valamennyien együtt véve! És most dönts! Meghalsz itt és most, vagy csatlakozol hozzám, mint új tanítvány? Úgy érzem, van még számodra remény... akárhogy is, a jedi, aki ide belépett, meghalt. Dönts hát, hogy vele halsz-e? Sok dolgunk van még...



Magyarázatok:

Darth Bane egy Dessel néven született Sith lovag volt. 1026 évvel a yavini csata előtt látta meg a napvilágot szegény bányász családban.

Állítólag Bane-t tanítványa, Zannah ölte meg, mert nagyobb hatalomra vágyott.

Bane nevéhez fűződik a Darth név, hisz ő találta ki, hogy minden Sith neve elé oda rakják a "Darth" szót.

Én csupán eljátszottam a gondolattal, hogy "mi lett volna, ha..."

Előző oldal Athor R. Chynewa