Space Pirate Captain Harlock / Kyaputen Hârokku

Külvilág / Mozijegy (1087 katt) Jimmy Cartwright
  2017.05.10.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2015/6 számában.

japán animációs kaland, sci-fi (2013) – 115 perc

Ritkán nézek animét, de ha igen, akkor csakis igényes, minőségi munkát, amiben nem csak látvány van, hanem érdekes a történet, jók a karakterek, és nem utolsó sorban van valami mondanivalója. A „Harlock űrkalóz kapitány” pedig pontosan ilyen. Ránézésre gyönyörű munka, remek animáció, látványos effektek jellemzik, már önmagában ez is elég lenne ahhoz, hogy megnézze az ember. De amikor az első űrcsatában Harlock hajója, az Arcadia gyakorlatilag felöklel egy másikat, majd megcsáklyázza... Na, az tényleg űrkalózhoz méltó!

Az alaptörténet az, hogy az emberiségnek sikerült elhagynia a Földet, és számos bolygót benépesített. Ám a kolóniák lakóinak egy idő után rá kellett jönniük, hogy az elfoglalt planéták hosszú távon nem igazán alkalmasak az emberi életre. Ezért visszaindultak a Földre, ám addigra oly sokan voltak, hogy azt a tömeget nem tudta volna ez a bolygó eltartani, így hát – tipikusan emberi módon – háborúzni kezdtek. Végül a Gaia Szövetség szabott gátat az erőszaknak. Azonban az elszármazottak egy része még így sem adta fel a reményt, hogy egyszer szabadok lesznek. Belőlük verbuválja a több mint 100 éves Harlock kapitány a legénységét, hogy véghezvigyék az univerzum eddigi legmonumentálisabb tervét...

Előző oldal Jimmy Cartwright