Eleven testek / Warm Bodies

Külvilág / Mozijegy (953 katt) Jimmy Cartwright
  2017.02.09.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2013/5 számában.

Amerikai romantikus horrorvígjáték (2013)

Rég vártam már ezt a filmet, s azt kell mondjam, nem is csalódtam benne. Eleve lehetett tudni, hogy horrorvígjátékról lesz szó, amiben zombik és csontik szerepelnek, így már olyan nagyon rosszra nem is számított az ember. Mégis, azt kell mondjam, hogy az elvárásaimon felül teljesített.

A történet lényege az, hogy volt egy apokalipszis, aminek hatására az emberek nagy része zombivá vált. Arra más senki sem emlékszik, mi volt ennek a pontos oka. R (Nicholas Hoult) egy fura zombi, amivel ő maga is tisztában van. A nagy többséggel ellentétben ugyanis képes kimondani pár szót, nem vágyik másra, csak egy megértő társra, egy repülőgépen lakik, ahová mindenféle dolgokat összegyűjt, mi több, időnként zenét hallgat. Egyik nap aztán ő és M (Rob Corddry) – aki szintén képes boldogulni néhány szó kimondásával – olthatatlan éhséget éreznek, így egy rövid megbeszélés után („éhes”, „város”) becsoszognak többedmagukkal a városba. Ezzel párhuzamosan egy kisebb csapat utánpótlást keresni indul az elfalazott városrészen kívülre. Így találkozik R Julie-val (Teresa Palmer), akinek barátja agyát épp azelőtt falta fel. Agyevés közben R elmeséli, miért is kedvence az emberi agy: ilyenkor átéli az étekül szolgáló egyén egyes emlékeit, miáltal úgy érzi, ismét él. Ám az emlékeken túl most R valami mást is kap: olthatatlan szerelmet Julie iránt, ami még az éhségét is képes felülírni. Így megmenti Julie életét a többiektől, mi több, magával viszi a repülőre, s itt kezdődnek a bonyodalmak.

Előző oldal Jimmy Cartwright