Pista bácsi és a koncert

Neoprimitív / Pista bácsi (962 katt) Kapitány
  2016.12.22.

Egy régebbi neoprimitív írásom...

Pista bácsi egy nap úgy döntött, hogy meglátogatja a közeli kisvárosban lakó, rég nem látott rokonait. E célra nem vehette igénybe kerékpárját, mivel azt nem hosszabb utakra tervezték, hanem inkább arra, hogy a városi forgalomban használják. Ezért Pista bácsi felmérte a szóba jövő lehetőségeket. Két esetet vizsgált meg: végül az autóbusz és a vonat közül az utóbbit választotta. Korán reggel felpattant kerékpárjára, elkarikázott a vasútállomásig. Itt járművét beadta a kerékpármegőrzőbe, majd bement az állomásépületbe, megváltotta jegyét, és felszállt a vonatra.

A szerelvény rövid, eseménytelen út után megérkezett a célállomásra. Pista bácsi leszállt a vonatról, és elsétált közelben lakó rokonaihoz. Ők örömmel fogadták Pista bácsit. Egész napos együttlét után Pista bácsi elköszönt rokonaitól, visszasétált a vasútállomásra, felszállt a vonatra, és visszautazott lakóhelyére.

Miután leszállt a vonatról, Pista bácsi a kerékpármegőrző felé vette útját. Ekkor fiatalok népes csoportját pillantotta meg. A fiatalok furcsa öltözéket viseltek, különös, hosszú hajuk volt, s néhányan közülük láthatóan ittasak voltak. A közeli kultúrház felé tartottak, ahonnan dübörgő zene hallatszott ki.

Pista bácsi felült kerékpárjára, működőképessé tette a dinamót, majd kerekezni kezdett hazafelé.

- Ezek a mai fiatalok! - gondolta.

Előző oldal Kapitány