Viperafészek I.

A jövő útjai / Novellák (878 katt) dunpeal86
  2015.12.22.

A novella az ALIEN univerzumban játszódik, a Nyolcadik utas a halál történései előtt.

EGY

Kezdetben vala Isten, aki megteremté a földet a maga hasonlatosságára. Nagy bölcsességében megteremté az első férfit és nőt, értelemmel ruházza fel őket, majd mondá: Sokasodjatok!

A többit ismerjük.
Darwin meg elmehet a picsába!


A hatalmas teherszállító űrhajó méltóságteljesen siklott az űrben, fekete teste elnyelte a milliárdnyi csillag fényét. Méretei ellenére kis legénységgel tartott egy távoli bolygó felé.

Az utazás 226. napja.

A fedélzeten néma csend. A mennyezetbe rejtett világítás takarékon működött csupán. Hosszú folyosók sora kötötte össze az egyes helyiségeket. A hálóban, sorban egymás mellett 30 mélyálomkapszula állt, de csak hat volt foglalt. Mérnökök. Terraformálók.

A terraformálás a XXII. század egyik legfontosabb iparágává nőtte ki magát. A földi nyersanyagkészlet folyamatos csökkenése szükségessé tette az új lakható vagy lakhatóvá alakítható bolygók felkutatását. Ha az űrben cirkáló szondák találtak egyet, az óriáscégek valamelyike kiküldi a felderítőcsapatát, hogy felmérjék, megéri-e milliárdokat fordítani a bányászatra vagy éppen telepes kolónia létrehozására. Az utóbbi a ritkább. A legtöbb esetben csak kisebb bányatelepet létesítenek a bolygón, ahol kitermelik, feldolgozzák, majd a Földre küldik a különféle érceket.

A hajó hatfős legénysége is egy ilyen felderítő csapat volt. Próbafúrások, kőzetminta-vétel, a levegő összetevőinek vizsgálata, mobillabor felépítés és az adatok elemzése. Ezek voltak az elsődleges feladatok.

A bolygó az LV-26.

Egy kietlen sziklaplanéta, aminek a felszínét folyamatos viharok dúlják. Lakhatásra erősen alkalmatlan, kitermelés szempontjából viszont egy igazi aranybánya. Milliárdossá és a nagyvállatok közé emelte volna az IRONTECH konszernt. Még az is lehet, hogy felveheti a versenyt a Weyland-Yutani óriásvállalattal.

Kár, hogy a hajó sohasem szállt le a bolygón.

Előző oldal dunpeal86
Vélemények a műről (eddig 6 db)