A jelenés / The Apparition

Külvilág / Mozijegy (1269 katt) Jimmy Cartwright
  2014.08.14.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2012/12 számában.

horror, thriller (2012)
(18 év felett)

Fiatal egyetemisták, alagsori kísérlet, drámai eredmény. Néhány évvel később fiatal házaspár Ashley Greene (Kelly), Sebastian Stan (Ben) egy új lakóparkban (egy nagyfeszültségű távvezeték tőszomszédságában). Különös események történnek: éjjel kinyíló ajtó, magától kormosodó konyhaszekrény, rohadó kamrapadló, a gardróbban maguktól összegubancolódó ruhák és vállfák. Az események látszólag megállíthatatlanok, a felszerelt kamerákat valaki / valami leveri. Ben – aki anno részt vett a kísérletben – nyomozásba kezd, mi is történik. Egy videót nézve kiderül „valami átjött a mi világunkba”, s ez okozza a furcsa történéseket. Hamarosan feltűnik egy régi barát a kísérletből, Tom Felton (Patrick), aki állítása szerint tudja a megoldást. Vagy mégsem.

A nem túl nagy költségvetésű, minimális szereplőgárdával forgatott filmek általában nem nyerik el a nézőközönség tetszését, ez sem tette. Pedig szerintem nem rossz. Megfelelő benne a hangulatkeltés, a háttér, a feszültség fokozása, a párkapcsolat alakulásának bemutatása. A vége viszont nem jó. Úgy értem, hogy negatív, amit a nagyközönség nem szeret. Nincs hepiend = rossz a film. Pedig a befejezés egy ilyen típusú filmhez pontosan illik.

Előző oldal Jimmy Cartwright