IX. Lidércfény Pályázat – A nagy háború

Külvilág / Közélet (2487 katt) Lidércfény HQ
  2014.04.30.

Az alább olvasható pályázati kiírás letölthető PDF-ben az alábbi hivatkozáson:
http://www.szentesinfo.hu/lidercfeny/download/IXLidercfenyPalyazatiKiiras.pdf

Kategória: próza
Kiíró: Lidércfény Online Kulturális Magazin
A pályázat címe: A nagy háború
Pályázhatnak: Magyarországon és határainkon túl élő magyar nyelven alkotó amatőr írók, kizárólag saját maguk által írt, még meg nem jelent, magyar nyelvű novellákkal.

Beküldési határidő: 2014. október 31., éjfél

A pályázat témája és célja:
Ebben az évben emlékezünk meg az I. világháború kitörésének 100. évfordulójáról. Itt, a Lidércfény szerkesztőségében arra gondoltunk, hogy egy pályázattal adózunk az első világégés áldozatai és hősei emlékének. Biztosan mindenki olvasott már első világháborús regényeket, vagy látott az első világháborúról szóló filmeket. Ezek jó kiindulási alapot adhatnak ahhoz, hogy egyéni modorunkban gondolkozzunk el az első világégésről, amelynek következménye a mai világ. Természetesen nem feltétlenül a realista, dokumentarista irodalom a kitűzött cél. Olyan prózai pályaműveket is várunk, amelyekben az alkotók szabadjára engedik a fantáziájukat. Hiszen például ironikus, groteszk, horror, misztikus, science-fiction, vagy netán spekulatív fikció típusú írások megalkotására is számos lehetőséget ad az 1914. június 28. és 1918. november 11. közötti időszak.

Annál is inkább, mivel nem csak szárazföldi hadműveletek zajlottak, hanem tengeri, mélytengeri és légi hadviselés is folyt. A szárazföldi hadviselésben ugyan még alkalmaztak lovakat, kerékpáros alakulatokat, ám a modern technológia is képviseltette magát: 1918 augusztusában zajlott le az első tankcsata (amelyet végül az időjárás nyert meg). Persze ihletet adhat a verduni csata (vérszivattyú – 1916. február 21-től december 18-ig), vagy akár a Somme-i csata is (1916. július 1. és november 18. között), ahol a britek csak az első napon összesen 57.470 fős veszteséget szenvedtek, köztük 19.240 halottat (ami máig a brit hadsereg legsúlyosabb, egy napon elszenvedett veszteségének számít). A csatában a két oldal veszteségei meghaladták a 1,5 millió főt halottakban, sebesültekben és hadifoglyokban.

A XX. század véres nyitányáról vad fantazmagóriák is születhetnek, hiszen Gallipolinál egy egész ausztrál lövészhad tűnt el a ködben mindörökre. A háború véráldozatai, az öldöklés, a szenvedés akár sötét mágiát is generálhatnak, miként „dagonyázni” lehet a senki földjének temetetlen halottaiban is.

Az iskolai tankönyveken, internetes forrásokon túl több könyv is segítségére lehet a pályázóknak. Néhány példa a könyvtárnyi anyagból: Viktor Fink: Idegenlégió, Richard Aldington: Egy hős halála, Erich Maria Remarque: Nyugaton a helyzet változatlan (könyvismertető: http://www.fantasybooks.hu/?p=427), stb.

A Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat hasábjain is előkerült már többször a téma:
- Apokaliptikus Augusztus... mementók (HomoErgaster) – 2013/8. szám (VII. évfolyam)
- A „Sátán kutyája” és más kémhistóriák az első világháborúból (HomoErgaster) – 2012/7. szám (VI. évfolyam)
- Decemberi események, érdekességek (HomoErgaster) – 2012/1. szám (VI. évfolyam)
- Márciusi érdekességek (HomoErgaster) – 2011/3. szám (V. évfolyam)
- Kegyelmi pillanat: 1914 karácsonya (HomoErgaster) – 2011/1. szám (V. évfolyam)
- Tengeralattjárók, vulkánkitörések (HomoErgaster) – 2010/7. szám (IV. évfolyam)
- Vérszivattyúk (HomoErgaster) – 2010/2. szám (IV. évfolyam)
Innen letölthetőek: http://www.szentesinfo.hu/lidercfeny/lf_akf.php

Az alábbi oldalon pedig többek között az első világháború tengeri csatáiról is olvashatunk: acelmonstrum.host22.com/index.html

A beküldés feltételei:
- A beküldött írásokat kizárólag elektronikus formában a palyazat@lidercfeny.hu e-mail címre kell eljuttatni a megadott határidőig (2014. október 31., éjfél), Word dokumentum (.doc vagy .rtf) vagy OpenOffice (.odt) formátumban. Minden beküldött alkotásra igazoló e-mailt küldünk, így ha nem kapod meg a visszaigazolást rövid időn belül, kérlek, jelezd a problémát a Lidércfény oldalon. A visszaigazoló mailt nem automata küldi, hanem a szerkesztőség egyik tagja fog válaszolni, így a beküldés és a visszaigazolás között eltelhet némi idő, jellemzően maximum 3 nap.

- A pályaműveket az érvényes pályázathoz a kiíró, a Lidércfény Online Kulturális Magazin oldalára is fel kell tölteni (www.lidercfeny.hu), az e-mail elküldésével egyidejűleg. A szövegmező elején szerepelnie kell az alábbi sornak: „IX. Lidércfény Pályázat – A nagy háború.”

- A dokumentum fájlnevének az alábbi formátumban kell kinéznie: IXLFP_pályázóneve_pályaműcíme.kiterjesztés.
(Pl.: IXLFP_kispista_averduniverszivattyu.doc)

- A pályaműben az első oldalon szerepeljen az alkotó írói álneve (ha van), valódi neve, postacíme és e-mail elérhetősége. A második oldalon szerepeljen a novella címe, és itt kezdődjön a szövege.

- A Wordben vagy Open Officeban megírt novellát lehetőség szerint elejétől a végéig Times New Roman CE, 12 pontos, fekete színű betűtípussal kérjük elkészíteni. A szövegben előforduló, kiemelendő szövegrészek dőlt vagy vastagított betűvel írhatók. A cím kiemelhető vastagítással és 16 pontos, fekete színű betűvel. A dokumentum margója lehetőleg mindenhol 2,5 cm, a sortávolság pedig másfeles legyen.

- Egy novella terjedelme maximum 20.000 karakter lehet (szóközökkel), amely a fenti beállításokkal nagyjából 6-8 A/4-es oldalt tesz ki (+ az első oldal az adatokkal). Ez a Lidércfény AKF-ben történő leközölhetőség miatt fontos.

- Az e-mail tárgy (subject) mezőjében a „Nevezés a IX. Lidércfény Pályázatra” szövegnek kell szerepelnie. (Csak így tudjuk garantálni, hogy a megfelelő helyre kerül az e-mailek között. Köszönjük a megértést!)

- Egy személy több novellával is nevezhet.

- A novellák beküldésének végső határideje 2014. október 31., éjfél.

Nevezési díj: a pályázaton való részvétel ingyenes

Díjazás:
- Az első három helyezett novella megjelenik az előreláthatólag 2014. december első felében megjelenő Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat pályázati különszámában.

- Az első három helyezett alkotó kap 1-1, a Lidércfény logójával, a pályázat feltüntetésével, a helyezésükkel és írói álnevükkel ellátott gravírozott fapajzsot; 1-1 hasonlóan elkészített, a zsűritagok által aláírt oklevelet, valamint 2-2 példányt a folyóirat 2014. évi pályázati különszámából.

- A helyezettek további díjazása a szponzorok felajánlásaitól függ.

Egyéb tudnivalók:
- A Lidércfény szerkesztősége a lenti nyilatkozatok alapján fenntartja a jogot a beküldött írások térítésmentes megjelentetésére a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóiratban nyomtatott és PDF formában, a Lidércfény Online Kulturális Magazinban (www.lidercfeny.hu).

- A műveket a Lidércfény szerkesztősége, illetve felkért külsős személyek bírálják el.

- Az eredményhirdetés várható ideje: 2014. november 30. A nyerteseket e-mail címeiken értesítjük. Az eredmények a zsűrizés lezárulta után megjelennek a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat pályázati különszámában (nyomtatott és PDF formában) és a Lidércfény Online Kulturális Magazinban (www.lidercfeny.hu).

Nyilatkozat a szerző részéről:
Az alkotó kijelenti, hogy a pályázatra megküldött kézirat kizárólagos szerzője, az saját szellemi terméke, és egyéni, eredeti jellegű. Az alkotó hozzájárul, hogy amennyiben alkotása helyezést ér el, az a 2014. Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat pályázati különszámában térítésmentesen leközlésre kerül, és megjelenik a Lidércfény Online Kulturális Magazinban (www.lidercfeny.hu). Az alkotó hozzájárul, hogy amennyiben alkotása nem ér el helyezést, azt a Lidércfény szerkesztősége a későbbiek során megjelentetheti a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóiratban, valamint a Lidércfény Online Kulturális Magazinban (www.lidercfeny.hu).

Nyilatkozat a kiíró részéről:
A Lidércfény szerkesztősége kijelenti, hogy a pályázatban megadott személyes adatokat harmadik félnek semmilyen okból nem adja át, azokat a vonatkozó törvények értelmében titkosan kezeli. A Lidércfény szerkesztősége kijelenti továbbá, hogy a megadott adatokra kizárólag a nyeremények postázása és az eredményről való értesítés miatt van szükség. A Lidércfény szerkesztősége elismeri, hogy minden beérkezett pályamű a nyilatkozat értelmében a szerző saját tulajdona, így arra a szerzői jogi törvények megfelelő passzusai érvényesek. A szerző a beküldött alkotását a továbbiakban bárhol és bármikor publikálhatja, a Lidércfény szerkesztősége semmilyen módon nem kívánja azt kisajátítani.

A pályázati kiírás letölthető PDF-ben az alábbi hivatkozáson:
http://www.szentesinfo.hu/lidercfeny/download/IXLidercfenyPalyazatiKiiras.pdf

Előző oldal Lidércfény HQ
Vélemények a műről (eddig 2 db)