Tyll J. Pollman: Farkasok születése

Szépirodalom / Könyvajánló (2293 katt) Ida
  2014.03.16.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2014/3 számában.

Tyll J. Pollman Farkasok születése című regényéről szeretnék írni néhány sort, ami 2013-ban jelent meg az Alexandra Kiadónál. A könyv alcíme: Vandálok, és nagy valószínűséggel egy történelmi regénysorozat nyitó kötete.

A cselekmény Kr. u. 395-ben kezdődik Pannóniában, ahol a vandálok szövetségben éltek a komoly nehézségekkel és számos külső ellenséggel küzdő Római Birodalommal. Itt született az események elbeszélője, Revrik, Roperik fia, aki megöregedvén elhatározta, hogy halála előtt még papírra veti népének tanulságos történetét.

Revrik kalandjait tíz éves korától követhetjük nyomon, amikor egy álnok árulás következtében elveszíti az édesapját, és szülőfaluját hátrahagyva el kell menekülnie Pannóniából. Innentől kezdve pedig az élete a legkevésbé sem nevezhető eseménytelennek, hiszen mire eléri a felnőttkor küszöbét, a vandál falucskából kiindulva bebarangolja az ókori világ jelentős részét a hunok táborán és Perzsián át egészen a Római Birodalom fővárosáig.

A könyv olvasása közben egy szépen kidolgozott és széleskörű történelemi ismeretekre alapozott kép tárul elénk az ókori emberek életéről, az akkori hadviselés jellegzetességeiről, a politikai cselszövésekről és a különböző népek szokásairól. Revrik életútját követve pedig egy nagyon izgalmas korszak szereplői kelnek életre a képzeletünkben.

Olvasás során egyedül az zavart egy kissé, hogy a cselekmény felépítésénél az író igen sokat merített Bernard Cornwell Angolszász históriák című regénysorozatából, ami egyébként nekem is a kedvenceim közé tartozik.

Bízom benne, hogy hamarosan elkészül majd a könyv folytatása is, és remélem, hogy a további kötetek megírásakor az író kevésbé fog támaszkodni a más szerzők műveire.

Köszönjük az Alexandra Kiadónak, hogy rendelkezésünkre bocsátotta a könyv egy példányát.

Előző oldal Ida