Hagyományok

Fantasy / Novellák (1311 katt) Zspider
  2010.09.30.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2009/6 számában.

- Helló. Szabad ez a hely?
- Persze, üljön csak le, szerencséje van, mindjárt kezdődik a rituálé.
- Hát igen, nem maradnék le a fiam ölési próbájáról, hisz ezzel válik felnőtté a törzsben
- Bizony nagydolog ez nekünk, apáknak. Csak nem a maga fiának is ez lesz az első?
- Neeem... már megölte pár kistestvérét kődobálás közben, meg a kutyát.
- Jaj... részvétem.
- Hát igen hiányzik is az az eb, meg akartam büntetni, de a vajákos szerint nem szabad.
- Na igen, ő mindenre tudja a választ, csak sajnos ugye nem mindent tud gyógyítani, gondoljunk bele, mi lett Halgottal, a férfiassal.
- Halgot, a lányhangú lett, emlékszem.
- A sámán se tudta rendbe tenni, de azóta is gyógyítja a feleségét, hogy jobban viselje a szomorúságot, és meglepően boldog mostanság.
- Ha valakiből esténként a sámán kiűzi a démont...
- Szóval démont űz! Nem értettem, miért sikoltozik így az az asszony esténként.
- Persze havonta egyszer minden asszonnyal megteszi.
- Szegény Halgot, akkor is... ezek a mai civilizáltak nem tudják, hogy érdemes fogadni egy fosztogató csapatot.
- Úgy van! Miféle világba lépnek majd így a fiaink, már tisztességesen agyon se lehet verni valakit egy bunkósbottal, mert fémvértjeik vannak!
- Múltkor is viszem a fiamat útszéli rablásra, és erre a lovaskocsiban csak egy fémember ült valami puha sárga fémkalapban! Simán össze tudtam törni! Még színes köveket is rakott bele!
- őrület... én meg hozni akartam egy bundát az asszonynak a városból, amikor bevettük azt, de minden elégett valami fura rosszízű piájuk miatt, amit égetnek üvegburkokban...
- Igen! Erről hallottam is, olajlámpának hívják, azt hiszem. Mi lesz a következő? Meggyulladó por? Lovatlan kocsik?
- Ki tudja... hé nézd, elindult a próba!
- Na végre! Várj nem értettem... mik is a küldetések?
- Leinni magadat egy hordó sörrel, megverni az elrabolt mágust és lefektetni egy szűz asszonyt.
- Ó... ott is a fiam!
- Miért imbolyog így?
- Nagyon izgult, és én adtam neki előtte egy kis italt. Ki hitte volna, hogy nyolc hordót nem bír ki?
- Mai fiatalok, mindig csak a barlangrajz... de elindult. Megvan... elkezdett inni. Egészen jól megy neki, ahhoz képest, hogy eredetileg azt a követ nézte hordónak mellette. Na, megindult a nők felé. Gondolom nem gond, ha felcseréli a sorrende... hoppá mekkorát ütött. Hé, ne sírj... jövőre is megpróbálhatja józanul... uhh mekkorát adott neki... miért sírsz?
- Tőlem tanulta. Olyan büszke vagyok rá.
- Ja akkor az ott melletted a feleséged, és nem egy nagyon szétment bőrgyűjtemény!
- Hát igen, de nézd, talán megjött az esze! Vetkőzni kezdett! Hééééé... mit csinál a varázslóval! Ne!
- Huuu... hát két próbát megcsinált... megvolt a hordó és a szüzesség...

Előző oldal Zspider
Vélemények a műről (eddig 1 db)