A túlélés áldozatairól, újévkor…

Szépirodalom / Élet-halál (1106 katt) Falusi Marihuána
  2013.01.06.

Eltelt 2000 év, és a híresztelések ellenére sem lett világvége. Késett a megjósolt világégés, de az ördög nem alszik, és lám 2012-re ismét beharangozták a végítélet eljövetelét.

A második évezred után átéltünk még egy évet, aztán kilencet, és még mindig élünk. Úgy-ahogy, de élünk. Bolygónk nem akarja kiadni a lelkét, hiába az áradások, erdőtüzek, háborúk, atom-, biológiai fegyverek, merényletek: röviden a népirtás ezernyi formája, mert ezeket mind túléltük. E nagy terhek ellenére (egyesek gyászban, mások bűntudattal) tovább küzdünk egy jobb, biztonságosabb lét reményében. De hol van az parányi jel, amely a megváltásra adna biztatást?

Talán az új év?

Hát persze! Ha belegondolunk, amióta az ember az újévet ünnepli, mindig azt kívánja, azt várja az új évtől, hogy megváltoztassa, kényelmesebbé tegye a sorsát, otthonát. Hiszünk a varázsban, amely minden év elsején álnokul becsap, mert sejtjük a következő év is olyan lesz, mint a többi, mégis elkövetjük ugyanazokat a hibákat, beleessünk ugyanazokba a csapdákba, amelyekbe az elmúlt esztendők során. Ez nem fog másképp lenni a következő érákban sem…

Mindig ugyanaz!... Nem változik semmi. Tovább áradnak a folyók, tovább robbannak a pokolgépek, tovább tartanak a földrengések stb. Vagyis újabb megpróbáltatásoknak vagyunk kitéve. Áldozatok vagyunk egy olyan világban, ahol kísérleti alanyként használ fel bennünket az Univerzum. De mi, földlakók kiálltuk a próbákat, bármennyire is lesújtó, eltipró volt. Túléltük…

Ezek után nem értem, miért sietetnénk a világvégét. Mi történik, ha azt is túléljük? Az ember annyi mindenre képes, még arra is, hogy kiszámíthatatlan jövője érdekében túlélje a kínos, gyötrelmes jelent. És ez így lesz minden évben, mert nem fogunk megjavulni soha…

Még akkor sem, ha szilveszter éjjelén fölállunk, elénekeljük a himnuszt, majd meghallgatjuk, amint a harangok elbúcsúztassák, illetve köszöntik az évváltást. Gondolatainkban a megújulást keressük, de ennyitől nem fog emelkedni az életszínvonalunk, csupán ráncaink, éveink száma. Koldusként állunk a nyomorúságos jövő küszöbén, és alamizsnaként kapunk néhány idegrohamot.

De ezt is túléljük…

Előző oldal Falusi Marihuána