Elküldetlen levél

Fantasy / Novellák (1573 katt) Kétvirág
  2012.12.30.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2013/3 számában.

- Elegem van! Ott nyüzsögtünk tucatjával, fogjuk a maszatos kis kezüket, magyaráztunk nekik, és még így is sikerült hülyén dönteniük! Nem hiszem el! És utána még minket szidnak, hogy gonoszak vagyunk! Az emberek egyszerűen elviselhetetlenül korlátoltak. De most elég volt, felmondok! Nem, azt azért mégsem. De megmondom nekik. Meg én! - azzal tollat, papírt ragadtam, és megírtam a levelem, mint Szilágyi Erzsébet.



"Tisztelt Emberiség!

Először is szeretnék tisztázni valamit: LÉTEZÜNK.

Több néven is ismertek bennünket a történelem folyamán: voltunk már szellemek (jó), istenek (ami megtisztelő), ősök (ez egész korrekt), tündérek, manók, lidércek (ahogy parancsolni tetszik), angyalok (kedves) és démonok (no de kérem!) legújabban pedig UFO-k vagyunk (kicsit nevetséges, de hát önök tudják). Akárhogy is, mi vagyunk azok a jó szándékú, fejlett lények, akik törődni szoktak az önök sorsával. Már feltéve, ha önök hagyják!

Mert, hogy még valamit tisztázzunk, ez az ÖNÖK sorsa, az ÖNÖK élete! Igen, a szabad akaratnak nevezett valami is létezik, és csinálhatunk, amit csak akarunk, ha önök, tisztelt emberiség, nem segítenek nekünk... nos, akkor bizony hiába is erőlködünk.

Nem, inkább ne próbáljanak segíteni! Ha görcsösen akarják, biztosan nem fog menni: félre fognak érteni minket, és badarságokat csinálnak majd (aztán meg még mi leszünk a rosszak).

Használják a fránya szabad akaratukat, és éljék a SAJÁT életüket! Kérem! Mi ott vagyunk önök mögött, és vigyázunk önökre, ez igaz, de ha folyton hátrafelé néznek, nem fogják látni, hogy hova lépnek!

Kérem, akkor is folytassák ezt a gyakorlatot, ha véletlenül "csodát" látnak! Ha a további életüket azzal töltik, hogy az újabb "csodára" várnak, nos akkor várni fognak, nem pedig élni. Ha pedig bolondmódra vallásalapításba fognának, kérem, tegyenek le róla, gyorsan! Gondoljanak helyette a történelmi tapasztalatokra! Hová vezetett szinte mindig az új vallások alapítása? Helyes, még több bajhoz. És mi történt szinte mindig az alapítókkal? Bizony. Baj. Ugye ezt nem szeretnék sem maguknak, sem szeretteiknek, ismerőseiknek, ismeretleneiknek?

Tehát összefoglalva: kérem a tisztelt emberiség minden egyes tagját, hogy élje a SAJÁT életét olyan jól, ahogyan csak tudja!

Köszönöm!

2012. 12. 21."


Eddig a levél, ráírva a kelte... Már éppen ott tartottam, hogy a világ összes nyelvére lefordítom, és elhelyezem minden forgalmasabb helyen... de aztán letettem róla.

Végiggondoltam ugyanis, hogy hova is vezetne egy ilyen üzenet: tömeghisztériához. Így aztán gondosan összehajtogatva az íróasztalom fiókjába süllyesztettem az irományom. Hagy várja meg ott, amíg az emberiség elég érett lesz a befogadásához.

Igaz, akkor már szükségük sem lesz rá.

Előző oldal Kétvirág
Vélemények a műről (eddig 3 db)