ALIENS - PIG

A jövő útjai / Könyvajánló (1366 katt) Homoergaster
  2012.10.01.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2008/7 számában.

A füzet a Dark Horse (Fekete Ló) képregény kiadó Alien sorozatában jelent meg 1997 márciusában. A rajz stílusa könnyen emészthető, részletes és humoros, amolyan rajzfilmszerű hatást kelt. Az idegenek ábrázolásakor egyenesen karikatúra jelleget ölt. A futurisztikus gépek részletekbe menő, az emberek ábrázolása viszont nem nélkülöz némi iróniát. Még a legkomorabb képek is világosak, derűsek, a színek melegek, így az egész képregény könnyed hangulatú.

A történet derék űrhajósai egyfajta rendcsinálók, idegenelhárítók, akik meg akarnak tisztítani egy bolygót a gyilkos lényektől. A problémájuk az, hogyan juttassák le a bombát az idegenek fészkébe. A megoldás: egy kismalac hátán! A bájos kis állat "Porkcop" néven fut, azazhogy bújik el a füzet elején. Miután előkerül hátán a robbanóanyaggal, jóízű táplálkozásba kezd. Ezután kiteszik a szűrét az idegenek fészkének közelében. A művelet ábrázolása egy teljes oldalt tesz ki. A legmegragadóbb kép az, amelyen a kismalac bánatos szemekkel néz az emberek távolodó űrhajója után. Az idegenek tucatjával rontanak a kismalacra, nagy az öröm a fedélzeten. Ám nem tart sokáig, mert a detonátor nem működik, így elmarad a nagy durranás.

Egyedül Porker követi el a hibát, hogy nevet, ő volt az, aki sajnálta a kismalacot. Később ittas állapotban szóviccet gyárt "Porked by a Porker". Társai kapnak az ötleten, és részeg bódulatából arra ébred, hogy átvette a malacka szerepét. Mozgalmas képeken követjük nyomon vesszőfutását, egészen a fészek mélyén szétnyíló tojásig. Ezúttal működik a dolog, így Porkerből nem lesz keltető. A robbanás után a derék űrhajósok leszállnak a felszínre, és a maradék idegeneket ropogósra sütik. A munka végeztével a hősök visszatérnek a leszállóegység fedélzetére. Vajon ki várja ott őket? Egy kissé megviselt, de szeretetteljesen ragaszkodó kismalac, amely valahogy túlélte az idegenekkel való találkozást. Hőseink megijednek, a kismalacon lévő detonátor pedig működésbe lép.

The end.

Előző oldal Homoergaster
Vélemények a műről (eddig 1 db)