Utolsó Vadászat?

A jövő útjai / Star Wars (1341 katt) Ha'lathin
  2010.09.11.

Wormok Tarolla kicsúszott a mezőgazdasági gép alól, amely már a Klón Háborúk előtt is jócskán öregnek számított; és annak kevesebb, mint félévtizede vége. Letette a kezébe lévő hidrokulcsot, majd az alkarjával megtörölte homlokát az izzadtságtól. Habár a szülőbolygóján meleghez szokott, de évtizedekkel elhagyta azt, így az emberek számára kellemesebb mérsékeltebb hőmérséklethez szokott.

A bolygó napja kegyetlenül tűzött le a szántóföldre, mely a betakarítás nyomait viselte magán. Wormok végig pillantott a tarlón, és újból megtörölte a homlokát.

- Legalább nem a Tatooine. - gondolta magában. Remélte, hogy egyszer indulhat a Vadászmester címért a Rodián; de jelen pillanatban ennek a legkisebb esélyét sem látta. Átvillant az elméjén, miért nem azt csinálja, amihez a legjobban ért: Egzotikus állatokra vadászik, vagy valamelyik másik kevésbé félreeső világon egy másodrangú szerelőműhelyben teherhajót bütyköl. Aztán eszébe jutott az, amiért valójában itt van, és a rekkenő hőség ellenére elöntötte a jeges rémület; és egy teljes percig rázta a hideg. Miért veszítette el a csapatát, a barátait, a Céges Szektor egy félreeső holdján. Mert így közel öt évvel a történtek után is hideg verejtékben úszva ébred, ahogy a Birodalom egyik legfőbb ura, a Császár első számú csatlósa, Darth Vader, rápillantott éj fekete maszkján keresztül, és így szólt:

- Vidd el a hírt az összes életben maradt Jedinek, hogy felkutatom, és levadászom őket. Aztán veled is ugyanazt fogom tenni, mint velük. A barátaid után foglak küldeni.

Ezek után elmenekült, ki a Külső Szegély legtávolabbi bolygójára, minél messzebb a galaxis központjától. Persze, még az utolsó küldetést elvégezte, mielőtt elmenekült volna; felkereste Bail Organát, és elmondta neki az egész esetet. És a szenátorral való beszélgetés is élénken az emlékezetében él.

- Ránk talált! - mondta mindenféle bevezető nélkül, mikor Bail Organa belépett az alderaani palota fogadótermébe. Bár hangja dallamos volt, de csak fájdalom, és elkeseredettség volt benne.
- Kicsoda? - kérdezte, de tudta jól, a választ nem akarja hallani.
- Vader.
- De Krin ezredes ígéretet tett arról, hogy nem fognak önökre találni azon a holdon.
- Mégis ránk talált! Lehet, hogy maga az ezredes volt kénytelen elárulni, lehet, hogy más forrásból tudta meg; de ott volt. Rajtam kívül mindenkit megölt, vagy megöletett a rohamosztagosaival.
- Hogyan élte túl? - Bail Organa, csak percekkel később szólalt meg, amikor már látta, hogy a zöldbőrű vendége egy kicsit összeszedte magát a sokk után, és ő maga is úgy érezte, képes megszólalni.
- Elengedett. És azt mondta, hogy mondjam meg az összes még életben maradt Jedinek, hogy levadássza őket; aztán engem is. - a rodiai szemei több évszázados fáradtságot és fájdalmat tükröztek vissza.
- Ha gondolja, tudok egy búvóhelyet. Ez tényleg biztonságos...
- Ne fáradjon szenátor úr, de azért köszönöm. Majd elrejtőzöm, hogy senki ne tudja hova, akkor talán több ártatlan életet is megkímélhetek.

Bail csak bólintott, erre nem tudott igazán mit mondani. Ekkor hangtalanul az oldalfalba siklott a fogadóterem ajtaja, és egy négyéves forma, sötét hajú kislány robogott be rajta. A copfjai csakúgy lebegtek a levegőben.

- Apa! Apa! Fípió nem hagy békén! - kiabálta nevetve. Másodpercekkel később megérkezett az említett aranyszínű protokoll droid is.
- Nagyon sajnálom Organa gazda, de Leia hercegnővel egyszerűen nem bírok. Bármit mondok neki, az ellenkezőjét csinálja, egyszerűen nem fogad szót. Kérem, tegyen vissza engem a Tantive IV-re!
- Elnézését kérem Mr. Tarolla. Leia! Mondtam, hogyha vendégem van, akkor ne zavarj. - dorgálta meg a kislányt Bail. És felvette a földről.
- De apa! Fípió...
- Hallgass rá! Most ő vigyáz rád. Threepio, kérlek, vidd ki a hercegnőt, és vigyázz, hogy ne jöjjön be, amikor tárgyalok. - ezzel átadta a droidnak a lányt. Délután majd játszunk, jó? - ígérte a férfi. Ezzel a droid távozott a kezében ficánkoló Leiával.
- Pontosan ez az, ami miatt ne segítsen nekem szenátor úr. Önnek van mit veszítenie, nekem semmi. De gondoltam, szólok, hogy ha tud, akkor szóljon a Rend egykori tagjainak, akik még életben vannak, hogy Darth Vader még inkább vadászik rájuk. Az Erő legyen önnel, és a családjával Organa szenátor. - ezzel távozott a rodiai a fogadóteremből.

Bail Organát gondolatai sötét irányt vettek.

- Nemcsak a teste olyan, mint egy zombié, de a lelke is. - gondolt vissza egy néhány évvel korábbi találkozásukra, mely pontosan ebben a terembe zajlott.

- Hé Wormok! Már vagy fél perce szólongatlak. - lépett oda mellé egy nagydarab lény, aki csak az anyanyelvén volt képes megszólalni, mely nyelv inkább morgásra, és egyéb torokhangokra korlátozódott.
- Csak elméláztam. - mondta a rodiai Alap nyelven a gamorreainak, aki inkább hasonlított egy mesebeli, vagy mítoszbeli lényre, mint élőlényre.
- Lightstone gazda már nagyon türelmetlen, mert kellene a traktor. Plusz Alec is eltűnt; megint.
- Gondolom, megint azzal a szédült öregnél lófrál. - vetette oda. Egyszer még nagy bajba kerül, hogy a Déli-dűlőbe járkál. - és megtörölte az olajos kezét.

Egy békára emlékeztető lény jelent meg a csűr oldalán. Wormoknak valahonnan ismerős volt a lény, aztán rájött, hogy egy zariai, és rendszerint szeretik a dolgok könnyebbik végét megfogni, jó lesz vigyáznia vele.

- Elnézést. - kezdte a lény Alap nyelven. Én egy bizonyos Ronan Feltaer-t keresek.
- Megtalálja a Déli-dűlőnél. - válaszolt Wormok. Ja, és ha vele van a Lightstone kölyök is, akkor mondja meg neki, hogy sürgősen menjen haza, mert az apja nagyon berágott rá. - a zariai megköszönte a segítséget, majd eltűnt az épületek között.

Ahogy takarásba ért elővett egy apró adóvevőt, és vonalat létesített.

- Itt Wonetaar. A Jedi a Déli-dűlőben van. Lehetséges, hogy van vele egy tanítvány is.
- Rendben. - mondta a vonal túlsó végén lévő enyhén gépies hang. Kettes osztag gépre! Erős ellenállásra lehet számítani! - majd csatornát váltott.
- Draco inkvizítor! Itt a kettes osztag. Elindultunk a megadott cél felé. - ezzel vonalat bontott. Percekkel később egy Sentinel-osztályú dobóhajó húzott el az aprócska szerelőműhely felett; de ebből már Wormok Tarolla semmit sem látott, mivel visszamászott a gép alá...

Előző oldal Ha'lathin