George R.R.Martin: Sárkányok tánca

Fantasy / Könyvajánló (1737 katt) Kapitány
  2012.09.02.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2012/9 számában.

avagy a fantasy műfajának Tolkien óta egyik legnagyobb teljesítménye

George Raymond Richard Martin könyvét, a Sárkányok táncát (vagy eredeti címén A Dance with Dragons-t) magyar fordításban az Alexandra Kiadó adta ki 2012-ben. A könyv a tűz és jég dala terjedelmes ciklusának immáron az ötödik kötete, amelyen Mr. Martin éveken keresztül dolgozott, alaposan megvárakoztatva a sorozat rajongóit.

Mire számíthatunk a legújabb részben?

Közeleg a tél. A hideg szelek feltámadtak a sokat szenvedett Hét Királyságban, ahol az Öt Király háborúja után a túlélőknek most az éhínséggel kell szembenézniük. Az emberek birodalmát védelmező Fal ifjú parancsnoka, Havas Jon a Mások elleni reménytelen küzdelemre próbálja felkészíteni a szétzüllött Éjjeli Őrséget, ám rá kell döbbennie, hogy ellenségei jóval közelebb vannak hozzá, mint gondolná. Stannis Baratheon Észak uralmáért vív elkeseredett harcot a Boltonokkal, miközben Királyvárban a Lannister-ház próbálja megerősíteni Tommen, a gyermekkirály törékeny uralmát a kivérzett Hét Királyság fölött. A Keskeny-tenger másik oldalán Tyrion Lannister, a megvetett és üldözött rokongyilkos sárkányvadászatra indul, ám útja veszélyekkel és váratlan kitérőkkel teli. A világ eközben az ősi városra, Meereenre figyel, ahol Viharbanszületett Daeneryst, Westeros jog szerinti uralkodóját minden oldalról szorongatják ellenségei. Hogy arathat diadalt a Sárkányok Anyja, ha három gyermekére sem számíthat? A végkifejlet csak tűz és vér lehet, ám ki éli túl a sárkányok táncát?

A Sárkányok tánca nem egy kisregény. A puhafeldeles kiadásban a történet az 1089. oldalon ér véget, majd következik még néhány tucatnyi oldal, amely a szereplőket sorolja fel. Más írónak ekkora terjedelem három regényre is elegendő lenne, itt viszont a teljes történetfolyamnak csak egy kis részét olvashatjuk – néhány szereplő szemszögéből. És még nincs is vége!

G.R.R.Martin az első három kötetben oly módon elbonyolította a cselekményt, annyi szereplőt vont be a történetbe, hogy a negyedik részhez érve kénytelen volt két részre bontani a sorozatot. A Varjak lakomájában csak az egyik szálat fejtette ki, majd a végén megígérte, hogy a következő részben sort kerít a többi szereplőre is. Martin a Sárkányok táncában Tyrion, Daenerys, Havas Jon, Bran, Davos és társaik történetét írja meg. Bár az író nem bánik kesztyűs kézzel hőseivel – sokszor a kedvenc szereplőimet is elintézi egy-egy gyors mozdulattal –, mégis marad belőlük bőven a folytatásra is. A terjedelem ellenére a könyv továbbra is magával ragadó, nem egyszer csak az tudott a letételére kényszeríteni, hogy tudtam, hogy másnap reggel korán kell majd kelni :-)

Ha már olvastátok a sorozat első négy kötetét, és elnyerte tetszéseteket Westeros világa, akkor az ötödik rész is kötelező darab. Ha esetleg még nem ismernétek GRRM munkásságát, de kedvelitek a jó fantasyt, akkor azt ajánlom, hogy kezdetnek olvassátok el a Trónok harcát, majd nézzétek meg a könyv alapján készült sorozatot. Biztos vagyok benne, hogy hamarosan a többi részt is kezetekbe veszitek majd.

Köszönjük az Alexandra Kiadónak, hogy rendelkezésünkre bocsátotta a könyv egy példányát.

Előző oldal Kapitány
Vélemények a műről (eddig 7 db)