Alien versus Predator

Külvilág / Mozijegy (1285 katt) Homoergaster
  2012.07.30.

Nagy, mondhatnám, óriási várakozással készültem a moziba, midőn kis városkánkban műsorra tűzték a halált. A ragadozó ellen. A feltámad a halál fiaskója után vegyesek voltak az érzelmeim, tekintve, hogy mégiscsak az egyik legkevesebb scifi-horror=kasszasiker filmemet tették tönkre a franciás francozással.

Bár volt azért jó is benne, pl. Ellen Ripley hadnagy Alien-szerűsége, és az ebből fakadó, némiképp erotikus - mondom franciás! - zönge. Szóval agyoncsapták a dolgot. Én pedig némiképp aggódva és reménykedve ültem a nézőtéren, várva a fejleményeket. Voltak már előzetes benyomásaim a dologról egy-két jelenet erejéig. Azért reménykedtem. Nos, hát csalódtam. Pozitívan!!

Habár már a film elején tudtam egy szereplőről, hogy ő aztán nem halhat meg - nem csak a neme, hanem a bőrszíne miatt is -, azért volt bőséggel meglepi is. És jó ötletek!!!! Ezen tényleg meglepődtem. A jég alatti inka piramis, mint idegen keltető, például határozottan ilyen. A belső látvány, a domborművek, az egész egy borzasztó labirintus, ez igen!

Többszörösen tiszteleg a film az eredeti 1979-es kultmozi előtt. Ragaszkodik az ott látott tojásból kikelés részleteihez. Ami nagyon jó hatású az új filmben, a modern kor okán, az az akciókban a mátrixos kilassítások. Amikor az arctámadó elrugaszkodik, hirtelen lelassul a kép, az is látjuk, ahogy azt az undok csövet nyújtja ki, ledugandó a torkon. Aztán visszagyorsul, és a ragadozó villámgyorsan kettévágja a korongjával. Nagyon jó!

A falfeliratokon pedig ott van az ősi dél-amerikai civilizáció pusztulásának megoldása, amit annyira keresnek az archeológusok. Nem árulom el, a sejtelem azonban megalapozott. Az idegen királynő mozgását pedig nyilvánvalóan a Jurassic park T. Rexétől kölcsönözték. Mit mondjak, jól áll neki. A film több képregényes elemet is használ, a könyvfolytatásokra is támaszkodik. A játékokat nem ismerem, így arról nem tudok nyilatkozni. Mindenesetre nem tolták el, jók az ötletek, és persze lehet folytatni.

Összegzésképpen az Alien VS Predator megállta a helyét a moziban. Jól szórakoztam! A továbbiakban érdeklődéssel várom a DVD kiadást. Ugyanis tudom, hogy a rendező dühös volt, mivel a filmcézárok - profitéhségből, mi másért - kivetettek vele jeleneteket, amelyeket túl keményesnek találtak. Ezek mindenből családi mozit akarnak csinálni! Így aztán a rendezői változatban remélhetőleg lesznek csúnyaságok is. Várom és bízom.

Előző oldal Homoergaster
Vélemények a műről (eddig 1 db)