Te is lehetsz a következő!

Külvilág / Közélet (1388 katt) mazsola7
  2012.06.19.

Évente több mint tízezer fiatal tűnik el nyomtalanul Magyarországon. Közel egy százalékuk többé nem kerül elő. Akiket pedig valamilyen szerencse folytán megtalálnak, vagy haza tudnak jönni, fizikai és lelki sérülésekkel élik le életüket.

Nincs olyan nap - mielőtt a szülő elengedi iskolába vagy szórakozni gyermekét - ne mondaná, hogy: Vigyázz magadra! Jogos az aggódás, hiszen a mai világban már sehol sincs biztonságban az ember. Nem tudhatjuk, hogy a mögöttünk jövő mit forgat a fejében, vagy mire készül. Szó sincs arról, hogy mindenkire gyanús képet kell vágni, ne fessük egyből az ördögöt a falra, csupán feltételezés!

A magukat illegető, csinos, egy éjszakai parti utáni kissé ittas állapotban lévő „lánykák” jó alanynak mutatkoznak egy kis szórakozásra egy rosszakaró számára. Ha tehetjük, sose sétáljuk egyedül sötétben szűk utcákon, ha csoportban vagyunk, kisebb az esélye bármi féle incidensnek! A szülők mindenkit hazavárnak! Ezek tipikus mondatok, amit minden szakértő a tizenévesek „szájába rág”. De néha nem elég e szabályok betartása. Akár nappal, akár éjjel, tömegben vagy egyedül, az embert bármikor érheti szörnyűség.

Sajnos a mi generációnk belecsöppent abba a korszakba, amikor az emberkereskedelem csúcspontját éli. Egyes emberek már képesek megtenni bármit, csak hogy egy kis pénz csusszanjon a zsebükbe, még ha ez illegálisan is történik! Tenni ellenük, nem nagyon lehet, és kivédeni sem tudunk minden esetet. Talán egy fő ok lehet, amiért ennyire „menővé” vált emberrel kereskedni, mert egy kis furfangossággal könnyen ki lehet bújni a rendőrség kezei alól. Nem minden ügy úgy kerül kivizsgálásra, mint kéne, idő előtt befejezik a nyomozást, és nem büntetik annyira szigorúan a tetteseket, amennyire megérdemlik!

Minden hónapba hallani hírforrásokból, hogy a több éve eltűnt fiút, lányt még most sem találják, de a szülők az óta is reménykednek és ragasztgatják a kis szórólapjaikat a város összes zugába. Mi történhetett vele? Csak találgatni tudunk. Talán elrabolták, talán meghalt, talán egy idegen országba vitték, prostitúcióra kényszerítik vagy bezárták, vagy… ezernyi variáció akad, de ezt csak az tudja megmondani, aki átélte. Valaki csak hazasétál tíz év után, mintha mi sem történt volna, de valaki sosem tér haza, és örök rejtély marad, hogy mi is történt valójában, azon a bizonyos napon.

Előző oldal mazsola7
Vélemények a műről (eddig 1 db)