Chloe Neill: Chicagoland vámpírjai

Fantasy / Könyvajánló (2882 katt) Ida
  2012.05.15.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2012/5 számában.

Chloe Neill Chicagoland vámpírjai sorozatát szeretném a figyelmetekbe ajánlani, melynek első két kötete A lányok olykor harapnak és Ha eljön a péntek címmel magyar nyelven is megjelent az Alexandra kiadónál.

A történet során megismerkedhetünk Chicago vámpírjainak életével a fiatal bölcsész hallagató lány, Merit szemén keresztül. Újszülött vérszívóként nem egyszerű beilleszkednie ebbe a különös, természetfeletti világba, mely eddig többé-kevésbé rejtve maradt a hétköznapi emberek előtt. Átváltozásakor ugyanis nyilvánvalóvá vált számára, hogy Chicagóban az embereken kívül nemcsak a nyilvánosság elé kilépő vámpírok élnek, hanem tündérek, nimfák, varázslók és alakváltók is.

A könyvben szereplő vámpírok igen távol állnak Drakula gróf alakjától, és sokkal inkább Stephenie Meyer vérszívóira hasonlítanak. Nagyon csinosak, civilizáltak, trendik, különböző "házakba" tömörülve élnek, és amióta nyíltan bevallották létezésüket, igazi sztároknak számítanak.

Többségük egyáltalán nem iszik emberi vért, a többiek pedig egy központi szervezeten keresztül szerzik be a speciális "táplálékkiegészítőt" kifejezetten vámpírok számára adományozó donoroktól. Emellett minden lehetséges eszközzel igyekeznek hangsúlyozni, hogy a rémtörténetek ellenére ők semmilyen veszélyt nem jelentenek az emberekre. A felszín alatt viszont néhányan kőkemény harcot vívnak a hatalomért, ármánykodnak, viszályt szítanak, és a gyilkosságoktól sem riadnak vissza céljaik elérésének érdekében.

A könyv főszereplője, Merit is majdnem áldozatul esett egy ilyen gyilkosságnak, viszont szerencséjére (?) éppen arra járt az egyik leghatalmasabb vámpír, a Cadogan-ház feje, és átváltoztatta, hogy megmentse a lány életét. Így Merit akaratán kívül egy szövevényes cselszövés közepébe csöppent, melyben immár nemcsak a saját életét, hanem egy egész vámpír ház biztonságát is meg kellett védelmeznie.

A különböző szerelmi szálakkal komplikált izgalmas cselekmény garantált kikapcsolódást biztosít mindenkinek, aki kedveli a vámpírokat és az egyéb természetfeletti lényeket.

Remélem, hamarosan megjelennek a sorozat további részei is magyar nyelven, ugyanis a második kötet még nem zárja le a történetet, és kíváncsi vagyok a folytatásra.

Előző oldal Ida
Vélemények a műről (eddig 6 db)