Lelkigyakorlatok a hétköznapokban

Külvilág / Közélet (848 katt) Norton
  2012.02.23.

11. Elégedettségi gyakorlat (reggel)

Tedd szokásoddá, hogy felsorold magadban, hogy minek lehet éppen örülni! (Nem azt, amit általában ösztönösen tesz az elme… hogy mi miatt kell aggódni, bosszankodni; hanem éppen ellenkezőleg.)

Felesleges nagy dolgokra gondolni, elég olyan hétköznapi csodákra, amiket teljesen természetesnek veszünk. Például: kényelmes az ágy, ahol pihensz, jó filmet nézhetsz, barátokkal fogsz találkozni, kellemes idő van, finom ételt ehetsz, szép virágokat láthatsz és a többi és a többi.

Egy idő után, ha megfelelő jártasságra teszel szert ebben az egyszerűnek tűnő gyakorlatban, azt fogod tapasztalni, hogy szinte mindennek lehet örülni! Hasznos, ha azonos időben végzed el a feladatot, például minden reggel felkelés után, még akkor is, ha valami „nemszeretem” dolgot kell tenned, például munkába készülsz éppen. Ne csak rutinszerűen sorold fel, hogy mi tehet aznap boldoggá, hanem próbáld meg bele is élni magad! Ne kapkodj vele!

2. Léttudatossági gyakorlat (délben megerősítve)

Amikor csak teheted, figyelj oda a légzésedre, az úgynevezett „belső testedre”, és a jelen realitására. Ezzel megakadályozod azt, hogy a gondolataid elkalandozzanak, így nem csak reaktív módon, berögzült minták alapján fogsz működni, mint egy gép, hanem egyre jobban átéled a létezés csodáját.

A jövő tervezéséből ne csinálj „sportot”! Tervezd el, amit végre kell hajtanod, oszd le aznapra a teendőidet, aztán csináld meg, de ne járjon a fejed állandóan azon, hogy mit kell még elérned, mert így sosem éled át a jelen csodáját. Ha észreveszed, hogy elkalandoztál, rögvest koncentrálj a környezetedre, a légzésedre, vagy arra, amit teszel, tehát a most átélt pillanatra.

Ez eleinte nehéz, de később egyre természetesebbé fog válni. Ha nem sikerül kellőképpen, ne bánkódj miatta! Előbb-utóbb úgyis eljön az idő, hogy többet leszel tudatos, mint ösztönös, és akkor egy csodálatos átalakulás veszi a kezdetét.

3. Hála gyakorlat (este)

Első lépésként találd meg azt, hogy miért lehetsz hálás az istennek, miért a sorsnak, és miért a szeretteidnek! Ha megvan, akkor köszönd meg nekik! Az istennek vagy az életnek csak gondolatban adjál hálát, a szeretteidnek pedig szóban, amikor módod van rá. (Itt is érvényes a szabály, hogy ne kapkodd el!)

4. Megbocsátás gyakorlat (csak akkor, ha haragszol)

Engedd el a neheztelést önmagad és mások iránt! Erősítsd meg magadban, hogy emberek vagyunk, akik nem tökéletesek. Ezt nagyon mélyen meg kell értened, és el kell fogadnod! A megbocsátás gyakorlat talán mind közül a legnehezebb, ám ha kellő jártasságra teszel szert a „léttudatossági” gyakorlatban, akkor hamarosan rájössz arra, hogy a neheztelés öngerjesztő érzés, amelyet magunkban hurcolunk, és nem másoktól függ. A múlt pedig már csak az elmédben él, s ha nem táplálod energiával, akkor azzá válik, ami: egyszerű információvá. Ez igaz még akkor is, ha furának tűnik.

Az első három feladatot természetesen nem kötelező, de érdemes napi szinten elvégezni.

Maradok szeretettel:

Norton

Előző oldal Norton
Vélemények a műről (eddig 2 db)